UNICERA 2021, Geleceği Hijyen ve Sürdürülebilirlikte Görüyor
2-6 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen ve seramik, mutfak, banyo dünyasının en güncel gelişmelerinin tanıtıldığı UNICERA fuarının odak noktaları, hijyen ve sürdürülebilirlik felsefeleri oldu.
- 18 Mart,2022
- 3 dk okuma
- Bu içerik 1204 kişi tarafından okundu
- Yorumlar (0)
Türk tasarımı, pek çok kategoride olduğu gibi, seramik, mutfak ve banyo alanlarında da dünya arenasına öncülük eden, inovatif çalışmalarla dikkat çekiyor. Bu nedenle ülkemizde gerçekleşen UNICERA fuarı da, ana akımın lideri konumunda ve tüm dünyanın gözleri bu fuarda sergilenen yeni ürünler ve felsefelere çevriliyor.
Bu yıl 2-6 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen UNICERA İstanbul fuarı, 27.000 katılımcısı yabancı olmak üzere yaklaşık olarak 113.000 profesyonel ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. ABD, Almanya, İtalya, İngiltere, Kanada, İspanya ve Rusya gibi global pazarın önemli ülkelerinin haricinde Polonya, Bulgaristan, Makedonya, Gürcistan, Libya, Fas, Cezayir, Katar, İran, İsrail, Gana, Kenya ve Hindistan gibi pazarın lokal oyuncularının da yer aldığı fuarda 130 ülkeden 200 farklı markanın yeni ürün ve koleksiyonları tanıtıldı. CNR Expo İstanbul Fuar Merkezi'nde gerçekleşen UNICERA İstanbul fuarına katılan tüm profesyoneller ve dekorasyon tutkunu ziyaretçiler, duvar ve zemin kaplamalarından yeni seramik işleme teknolojilerine, ambalajlamadan depolamaya kadar çok çeşitli çözümlerle tanıştılar.
Trendden fazlası, dünyanın acil ihtiyacı
Bu yıl, pandeminin de gündemde olmasıyla öne çıkan "mekânda kişisel hijyen" ihtiyacı, fuarın belki de en önemli trendlerinden biriydi. Markaların altını kalın harflerle çizdiği hijyen konusunun gelecekte de kullanıcılar için birincil ihtiyaç olduğunu görmek çok şaşırtıcı değil. Islak mekanlarda kişisel hijyenin aynı zamanda toplumsal fayda sağladığını da kabul edersek, ev içindeki düzenin, yapı elementlerinin, çözümlerin ve dekoratif seçimlerin sadece bireyin kendisine değil, sosyal anlamda topluma da yararı olması, kullanıcı bilinci açısından hem çok eğitici, hem de çok etkileşimli bir gerçek. Dolayısıyla konuyu sadece bir yönelim olarak değil, bir yaşam modeli felsefesi olarak kanıksamak ve kabul etmek gerekiyor.
Tıpkı hijyen gibi, toplumsal faydaya yönelik bir konu daha var ki, bu da nihai kullanıcı davranışlarının dünyanın geleceğine yön vermesi ile sonuçlanıyor: Sürdürülebilirlik. Gittikçe artan ve kaygı veren aşırı tüketim sorununa "dur" diyebilmenin yolu da sürdürülebilirlik gerçeğini masaya koymaktan geçmekte. Günümüzde her yaştan bireyin bilinçlenmeye başladığı sürdürülebilirlik felsefesiyle, çevre ve dünya sağlığına önem veren tasarım anlayışı da değer kazanıyor. Enerji, malzeme ve su tasarrufu sağlayan, çevreyi kirletmeyen, geri dönüştürülebilen tasarım, yaşamın içinden geçen türlü türlü akımların yaşadığı soru işaretlerini ve rötarlarını yaşamıyor; çünkü bu bakış açısı çok gerekli ve çok hızlı olarak katılım alıyor.
Son kullanıcı olarak bizlerin en önemli görevi, bu konuda hassasiyet gösteren markaların çalışmalarını izlemek ve tercihleri bu yönde duyarlı olan ürünlerden yana yapmak. Örneğin, hijyen odaklı ve sürdürülebilir tasarımın öncü markalarından biri olan Kale ailesinin, sahip olduğu marka nosyonunu UNICERA 2021 İstanbul Fuarı'na yansıttığı ürün koleksiyonları, bu konudaki en özel örneklerden. Çanakkale Seramik, Kalebodur, Kale Banyo, Edilcuoghi Edilgres ve Kalesinterflex'ten doğan yeni ürün grubu T-ONE by Kale'nin yenilikçi ürün, tasarım, malzeme ve teknolojilerini sergileyen Kaleseramik, UNICERA 2021 İstanbul Fuarı'ndaki standında oluşturduğu 'İyi Bak Dünyana' alanında, toplumsal fayda ve sosyal etki yaratan projelerini paylaşırken, Kale Grubu'nun daha iyi yaşamın inşası için başlattığı 'İyi Bak Dünyana' hareketi çerçevesinde, katılımcılarına etkileşimi yüksek ve ilham veren özel bir konseptle yeni deneyimler sunduğunu gördük.
Fuar standının yapımındaki malzemelerin %91'ini geri dönüştürebilir malzemelerden seçen Kale grubu, kullanıcıların "iyi yaşam" beklentilerine katkı sağlamak, onlara ilham verip, herkesin kendinden başlayarak toplumda nasıl bir etki yaratabileğini göstermek amacıyla başlattığı bu hareketle sadece güncel hayata değil, geleceğe de dokunmakta. İşte T-ONE by Kale, bu anlamda en özel ürün ailelerinden biri.
T-ONE by Kale
Kaleinterflex'in geliştirdiği ve porselen seramiğin geleneksel kullanım alanına çıktığı bir ürün grubu olan T-ONE by Kale, ülkemizde üretilen en ince porselen seramik levha olmanın dışında, bir kaplama ürünü olarak tüm yaşam alanlarında fark yaratan inovatif bir tasarım. Mutfak tezgahlarından banyo mobilyalarına, masadan tv ünitesine kadar geniş bir kullanım alanına seslenen yeni nesil bir tasarım.
Kale markasının geliştirdiği T-ONE serisi aslında porselen bir malzeme olmanın çok daha ötesinde anlamlar taşıyor: Günümüzün toplumsal bir gerçeği olan çevre ve insan sağlığına odaklanan T-ONE, "fayda sunan tasarım" hareketinin öncüsü olarak, hijyen ve estetiği aynı isim altında buluşturmakta. Yeni nesil mutfakların, hijyeni estetik ve fonksiyonla buluşturan karakterini temsil eden T-ONE serisindeki ürünler, çevre koşulları karşısında kendini koruyan, çizilme, kırılma, lekelenme, ısı farklılıkları gibi durumlara direnç gösteren uzun ömürlü bir ürün çünkü ürünlerin tümüne özel laminasyon uygulaması yapılıyor. Calacatta, Highway Kemik, Hued Antrasit ve Gri, Innovation Bej, White ve Mega Siyah, Leccese Gri, Luxury Cement Gri ve Vizon, Metalik Antrasit gibi pek çok seçeneği bulunan serideki ürünler (0'a yakın) düşük su emme, aleve dayanıklılık, kolay temizlenme, yüksek çizilme, leke, aşınma ve kırılma direnci, yüksek UV direnci gibi eşsiz özelliklere sahipler.
Henüz yorum yapılmadı.